Ze świata deszczu - Jadwiga Has


Jolanta Majchrzak
Ze świata deszczu

Jadwiga Has

Ze świata deszczu przyszłam tu
Rzuciłam mały, cichy schron
Poranił stopy twardy but
Nie ogrzał nikt zziębniętych rąk

Wyszłam z szarości pierwszy raz
Jeszcze nikt nie widzi mnie
Jeszcze w półcieniu moja twarz
Gdy ja do słońca modlę się

Proszę cię, słońce, na mnie spójrz...

Bądź ze mną, słońce, weź mnie tam
Dokąd uparcie lecą ćmy
Oddam ci wszystko co mam
Nie schowam ani jednej łzy

Ze świata deszczu przyszłam tu
Rzuciłam mały, szary schron
Minęłam nocy siedem gór
Do światła wyciągając dłoń

Jeszcze w półcieniu moja twarz
Jeszcze nikt nie widzi mnie
Co dasz mi, słońce, co dasz
Gdy ja do ciebie modlę się

Proszę cię, słońce, na mnie spójrz
Bądź ze mną przez resztę lat
Sięgnij w głąb serca
Gdzie deszcz ulewny wczoraj spadł

Zrób ze mną. słońce, co chcesz
W zielone łąki ze mną graj
Parasol zgubiłam gdzieś
Chcesz spalić. no to spal

(Komp. T. Woźniak)

Obrazy: Dimitar Voinov

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz